مقالات

5 راه بسیار تاثیر گذار برای درمان کودکان عصبی

درمان کودکان عصبی

در بین تمام احساسات منفی و آزار دهنده که موجب بروز رفتار های نادرست کودکان می گردد، خشم در اولیت می باشد. با اینکه دیگر احساساتی همچون: غم، اندوه و یا اضطراب باعث حال بد در وجود کودک و والدین می شود، اما این خشم کنترل نشده می تواند باعث بروز دردسر شود. و در نهایت با توجه به موقیت های مختلف به تنبیه، تعلیق، اخراج، و انبوهی از پیشامدهای دیگر بیانجمد. که هر کدام از آن ها می تواند احساسات و رفتار های منفی  را تشدید نماید. و قطعا همه ی والدین دوست ندارند که فرزندشان دچار چنین احساس مخرب و آزار دهنده ای شود. از این رو در این مقاله قصد داریم تا درباره درمان کودکان عصبی و نحوه کنترل خشم آن ها صحبت نماییم.

اگر به فکر پرورش کودک شاد و رهاندن او از احساسات منفی هستید، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مهم ترین نکات برای درمان کودکان عصبی و کنترل خشم

پرورش کودک شاد

  • با کوکان خود ارتباط احساسی برقرار نمایید

در اکثر اوقات خشم زمانی در وجود یک کودک رخ می دهد که او توان ابراز و بیان احساسات خود را ندارد. در واقع او نمی داند که چطور می توان ناراحتی ها را بیان نمود. از این رو حرف های ناگفته او در قالب خم ظاهر می شوند. و کودک شما در مواقع ناراحتی رفتار های پرخاشگرانه نشان می دهد. برای درمان کودکان عصبی در این موارد، سعی کنید که مدام با او درباره ی احساساتش صحبت کنید. در واقع یک ارتباط احساسی با او برقر نموده واز فرزندتان بخواهید که همیشه احساساتش را چه خوب و چه بتواند به راحتی بیان نماید.

توجه نمایید که هیچ گاه بیان احساسات کودکتان را سرکوب نکنید. و همیشه با آرامش به حرف های گوش داده و او را راهنمایی کنید. و در صورتی که رفتار اشتباهی که باعث ناراحتی او شده، از سمت شما بوده، از او دلجویی نمایید تا او نیز این رفتار درست را یاد بگیرد.

  • نوشتن، راه درمان کودکان عصبی

اگر فرزند شما در سنی قرار دارد که خواندن و نوشتن را بهطور کامل آموخته است، از او بخواهید تا در مواقع خشم علل عصبانیت خود را بر روی کاغذ پیاده نماید. در این موارد ذهن تا حدودی این مشکل را حل شده فرض می نماید. و این کار موجب آرامش کودک شما خواهد شد.

در واقع می توان گفت که نوشتن یکی از راه حل های آسان برای درمان کودکان عصبی می باشد.

درمان کودکان عصبی

  • عادت ورزش در زندگی روزمره کودکان

یکی از بهترین راهکار ها برای آرامش ذهن و مغز کودکان و حتی بزرگسالان، فعالیت های ورزشی می باشد. در واقع ورزش موجب راه اندازی جریان خون در بدن می گردد. و این فرآیند عملکرد مغز را بهبود می بخشد. از این رو کودکان می توانند راحت تر خشم خود را کنترل نمایند. به طور کلی ورزش فعالیت مناسب برای خالی نمودن هیجانات مثبت و منفی می باشد. و یک راه حل سلامت بخش است که ضمن درمان کودکان عصبی برای سلامت جسم نیز بسیار مفید می باشد.

  • روش مذاکره برای درمان کودکان عصبی

مذاکره یکی از روش هایی است که موجب آرامش آشفتگی های ذهنی فرد می شود. شما به وسیله صحبت با کودکان خود ابتدا می توانید راه حل هایی به او بیاموزید که آنچه باعث رنجش اش شده را در وجود خود حل نماید. سپس به مرور زمان او نیز می آموزد که درباره مشکلات و ناراحتی هایش صحبت کند.

پس مذاکره یک راه حل ساده برای درمان عصبانیت کودکان است.

  • بررسی مشکلات زمینه ای

گاهی دلیل برخی از خشم ها مشکلات پیش زمینه ای می باشد. اختلالات مختلفی چون: بیش فعالی یا عملکرد نامناسب تیروئید، مشکلات هورمونی و… می تواند عامل بروز عصبانیت های ناگهانی و عدم کنترل آن باشد. که در بیشتر مواقع نیز در برهه ای از زندگی رخ می دهد. و می توان به راحتی متوجه تغییر خلق و خوی فرزندان در این مواقع شد. کودکی که تا چند وقت پیش دارای یک آرامش نسبی بوده است و ناگهان رفتار های پرخاشگرانه تاز خود نشان داده و یا تحمل پایینی دارد، ممکن است درگیر بیماری های زمینه ای باشد.

از این رو برای درمان کودکان عصبی به پزشک مختصص مراجعه نمایید. این مشکلات با مصرف دارو و روش های تحت درمان قابل حل می باشد. و بعد از درمان کامل، کودک شما آرامش خود را باز می یابد.

درمان کودکان عصبی

جمع بندی

برای درمان کودکان عصبی، دور نمودن کودکان از فضای نا آرام ذهنی و پرورش ذهن خلاق او لازم است تا آرامش را به او بیاموزیم. زیرا در زندگی آرامش ذهن بیشترین تاثیر را بر روی بروز خلاقیت کودکان دارد. و یک کودک خلاق می تواند آینده روشنی را برای خود رقم بزند.

بهتر است بدانید آموزش خلاقیت به کودکان و حتی پرورش شادی در وجود آن ها بدون داشتن اطلاعات کافی به درستی به سرانجام نمی رسد. با مطالعه مطالب درست و راهکار های تاثیر گذار می توانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *